Power Pylons and Other Sculptures
“At first, we thought the large metal structures were crude sculptures from the lost civilization, made in the image of the creatures who once inhabited this planet – perhaps even depictions of their gods. After further investigation, we came to the conclusion that they were simple infrastructures for the distribution of electricity.”
The video-game installation Power Pylons and Other Sculptures and the performance piece A Holographic Tour of the 21st Century play with different fictitious futures; the storytelling takes the perspective of these futures’ historical understanding of our present.
In our attempt to fabricate new worlds, we tend to use existing ideas and procedures; and in their distorted version, we might gain some clarity about their workings. The two pieces try to render current outlooks and aspects of contemporary life into histories – not as prophecies but as manifestations of a present.
Power Pylons and Other Sculptures
”Vid första anblick trodde vi att de enorma metallstrukturerna var enkla skulpturer från den svunna civilisationen, föreställande de varelser som en gång vandrade denna planet – kanske rentutav avbildningar av deras gudar. Vidare efterforskningar ledde oss till slutsatsen att de var delar av en simpel infrastruktur för försörjning av elektricitet.”
Tv-spelsinstallationen Power Pylons and Other Sculptures och performance-verket A Holographic Tour of the 21st Century leker med olika fiktiva framtider, där berättandet utgår från dessa framtiders historiska förståelse av vår nutid.
I våra försök att tillverka nya världar tenderar vi att använda oss av redan existerande idéer och tillvägagångssätt; men i deras förvrängda form kan de, kanske, bringa oss klarhet i hur de opererar. De två verken försöker att omforma nutida utsikter och villkor till historier – inte som profetior, men som manifestationer av en samtid.