Urban Commercial Space Design Proposal Through Pop-up Store.
For my degree project, I’m taking a great interest in the relationship between marketing and spatial design, especially in flagship stores, concept stores and pop-up stores which have the function of educating customers about brand identity while at the same time offering them a unique experience within the space.
With the rise of e-commerce, the importance of a physical presence where people can actively experience a brand, has never been more important. The project is a proposal for the Swedish brand, Swedish Hasbeens, and their pop-up store design for the Seoul, South Korea Design Week 2018. The pop-up store is designed by utilizing the formative features and meaning of Hangul*, the Korean letter system.
This project will extend the meaning of commercial space, the space in which we spend our daily life, by assuming the role of city landmarks and exhibition space.
* Sohn, Ho-Min (2001), The Korean Language, Cambridge Language Surveys, Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-36943-5.
Urban commercial space design proposal through pop-up store.
Relationen mellan marknadsföring och rumslig gestaltning är något som jag är mycket intresserad av. Främst flaggskeppsbutiker, konceptbutiker och popup-butiker som har som syfte att utbilda kunder om ett varumärkes identitet och samtidigt ge dem en unik upplevelse i rummet.
I samband med ökningen av e-handeln har betydelsen att ha en fysisk närvaro där personer aktivt kan uppleva ett varumärke aldrig varit viktigare. Projektet är ett förslag till det svenska märket Swedish Hasbeens på en popup-butiksdesign i Seoul, Sydkorea, under designveckan 2018. Popup-butiken är designad genom de formgivande kännetecknen och meningen bakom det koreanska skriftsystemet Hangul*.
Projektet kommer att utöka definitionen av kommersiellt rum, de rum som vi spenderar vår tid i varje dag, genom att anta rollen som landmärken och utställningsrum har.
* Sohn, Ho-Min (2001). The Korean Language. Cambridge Language Surveys. Cambridge University Press. ISBN 978-0-521-36943-5.