Imperfect Memories / Axes, Lilacs & Melodramas
I missed you for so long, even before you left
your presence withdrew inward, now and again lingering only to withdraw again
to see, but not sense you was an agony
( I know, I let you down )
for long kept hidden, your walls ruptured
since, your secrets surfaced and came in passing
the concealed escaped through cracks, you long since had mended
Perplexed and in dismay
I encased them, labels undetermined, left blank
I have brought them forth for unpacking
They need room for care
For what was voiced
To tuck in what was left bare
again Grandma, knead my shoulders, speak softly in my ear.
About artistic work and practice:
Thoughts and feelings become the locus of a search when descriptions by words fail and simplify, rather than explain. Instead, emotions are elevated: to make the shift in perspectives in an attempt of a broadened notion, a spectrum of emotion or rather, locating and positioning in an attempt of perceiving. They are examined through visual poetry, light, projections and text (as means) to by each other be enhanced, contrasted by and/or compensated for. It is an attempt to shed light on the complex and irrational. By perceiving, observing and lifting without them being dissected and rationalized; to protect the body, the whole and its junctions; and acclaim the effort of keeping it intact and not part them in pieces.
If not, substance comes pouring out.
or.:
AIM
EMPHASIZE OR SET LIGHT ON/CLARIFY THE UNTOLD OR PREVALENT: REMOVE, ISOLATE (STARE AT IT)
THERE ARE NO BEGINNINGS AND ENDINGS, ONLY GREAT OR SMALL FRAGMENTS OF THE ENDLESS
TO MAKE THE IMPLIED BE APPARENT. MAKE IT THE SUBSTANCE
CONTROVERSY
BE CLEAR VS. (NOT FEIGN) THE COMPLEXITY OF THINGS
NOT MAKE THE PLAIN PRETENIOUS
UNCOVER ONES SELF VS. (BE TRANCEPARENT AND PERSONAL) AVOIDING COURT TO ONE’S OWN AUTOPSY
(and claim the right to call oneself principled while being completely inconsistent)
Sponsors: Aroma Marketing, VINK Essåplast Group AB
imperfekta minnen / yxor, syrener & Glamour
jag saknade dig så länge, redan innan du var borta din närvaro kröp in i dig och kom bara fram i korta stunder att se dig men inte känna dig, gjorde så ont (och jag svek dig då, jag vet)
långt inne när dina väggar rämnade,
fanns dina hemligheter sen länge gömda
ditt inre rymde genom sprickor
du för längesen helat
och kom fram i förbifarten
kapslade jag in utan benämning, handfallet
jag tar fram dem nu
jag vill ge dem plats
för att ge omsorg om vad du uttalat
att stoppa om det som du gjorde bart
igen Farmor, massera mina axlar och viska i mitt öra.
Om arbete och konstnärliga praktik:
Undersökningar av tankar och känslor är återkommande när ord förminskar och begränsar. Istället höjs sentiment upp och blir försök att orientera i tanke- och känslospekrum via visuell poesi där ljus, projektioner och text, löses upp (som medel), förhöjs, kontrasterar och/eller kompenserar varandra. De är försök att med vördnad och undran kasta ljus på det komplexa och irrationella. Att se och lyfta upp dem utan dissekera och rationalisera; värna om helheten och föreningen; att möda sig bevara den intakt och inte dela i bitar.
I bitar rinner substansen ut.
el.:
MÅL
ABSTRAHERA ELLER SÄTTA LJUS PÅ/ TYDLIGGÖRA DET OSAGDA ELLER SJÄLVKLARA: FRILÄGGA, ISOLERA (STIRRA PÅ)
DET FINNS INGA BÖRJAN ELLER SLUT, BARA FRAGMENT AV OÄNDLIGHET SOM ÄR STORA ELLER SMÅ
GÖRA PARENTESER ELLER DET UNDERFÖRSTÅDDA DISTINKT. ATT DET SKA BLI TILL HUVUDSAKEN
KONTROVERSER
VARA TYDLIG VS. (INTE HYMLA MED) KOMPLEXITETEN
INTE GÖRA DET SIMPLA PRETENTIÖST
BLOTTA DET EGNA (VARA TRANSPARENT OCH PERSONLIG) UTAN ATT BJUDA IN TILL SIN EGEN OBDUKTION
(samt bibehålla sig rätten att kalla sig principfast, samtidigt vara helt inkonsekvent)
Sponsorer: Aroma Marketing, VINK Essåplast Group AB