The New School
“There are times in life when the question of knowing if one can think differently than one thinks, and perceive differently than one sees, is absolutely necessary if one is to go on looking and reflecting at all.”
― Michel Foucault, The History of Sexuality, Volume 2: The Use of Pleasure
The pedagogical thinking behind learning has changed over the last two decades. The way in which knowledge is built today looks different from earlier times and the learning space is no longer used in the same way. This is something that can be seen in the architecture when new schools are being built, but has the furniture been evolving in the same way? In this work, I explore the role of furniture as a link between education, architecture and the bodies that work in these environments.
Den nya skolan
”Det finns tillfällen i livet då frågan om man kan tänka på annat sätt än man tänker, och se på annat sätt än man ser, är nödvändig att ställa, om man vill fortsätta att betrakta och att fundera.”
– Michel Foucault, Sexualitetens historia. Bd 2, Njutningarnas bruk
De pedagogiska tankarna bakom lärande har under de senaste två decennierna förändrats. Det sätt som kunskap i dag byggs ser annorlunda ut mot tidigare och det lärande rummet används inte idag på samma sätt. Något som kan ses i arkitekturen då nya skolor byggs, men har möblerna utvecklats på samma sätt? I detta arbete undersöker jag möblernas roll som länk mellan lärande, arkitektur och de kroppar som arbetar i dessa miljöer.